انواع مختلف دانه های قهوه

انواع مختلف دانه های قهوه – در سوپرمارکت های ایالات متحده ، دو نوع دانه قهوه برای فروش پیدا می کنید: Arabica و Robusta. شاید از خود بپرسید ، آیا تفاوتی بین Arabica و Robusta وجود دارد؟ پاسخ شما ، قطعاً مثبت است. پس تا انتهای مقاله مطالعه کنید تا انواع مختلف دانه های قهوه را بشناسید.

عربیکا

عربیکا محبوب ترین نوع قهوه است ، بسته به اینکه در کجای این کره خاکی باشید ، بسیاری از علاقه مندان به قهوه به دلیل طعم و مزه آن ، استفاده از دانه های عربیکا را ترجیح می دهند.

عربیکا

به طور معمول برای قهوه سیاه ، دانه های Arabica طعم شیرین تر و پیچیده تری دارند که می توانید به تنهایی بنوشید. نکته خنده دار این است که ، گرچه محبوب ترین آن است اما به اندازه روبوستا کافئین ندارد.

روبوستا

در حالی که Arabica محبوب ترین نوع از انواع مختلف دانه های قهوه است ، Robusta ارزان تر و دارای کافئین بیشتری است. به دلیل طعم تلخ آن ، معمولاً Robusta را برای نوشیدنی های اسپرسو و در مخلوط های قهوه فوری مشاهده میکنید. اگر صبح روز شنبه خواب ماندید میتوانید با نوشیدن یک فنجان روبوستا خواب را از سر خود بپرانید.

انواع نوشیدنی های قهوه

چه تازه وارد قهوه باشید و چه خود را یک متخصص قهوه می دانید ، انواع مختلفی از نوشیدنی های قهوه برای کشف وجود دارد. در اینجا مقاله برخی از محبوب ترین انواع سفارشات طرفداران قهوه در سراسر کشور آورده شده است.

انواع قهوه

قهوه سیاه

قهوه سیاه به همان سادگی است که با دانه های قهوه آسیاب شده در آب گرم غوطه ور شده و گرم سرو می شود ، ساده است اما اگر می خواهید به نظر فانتزی برسد ، می توانید قهوه سیاه را به نام مناسب آن صدا کنید مثلا : cafe noir.

لته

لاته به عنوان محبوب ترین نوشیدنی قهوه که متشکل از یک قطعه اسپرسو و شیر بخار پز شده است که فقط روی آن با کف پوشانده میشود. می توان آن را ساده یا با یک عطر و طعم از هر چیز ، از وانیل گرفته تا ادویه کدو تنبل سفارش داد.

کاپوچینو

کاپوچینو نوعی لاته است که با کف بیشتری نسبت به شیر بخار پز تولید می شود و اغلب روی آن پودر کاکائو یا دارچین پاشیده می شود. گاهی اوقات می توانید تغییراتی پیدا کنید که از خامه به جای شیر استفاده می کند یا از آنهایی که در مواد معطر استفاده می کنند ،

امریکانو

با طعمی مشابه قهوه سیاه ، آمریکانو از مقداری اسپرسو رقیق شده در آب داغ تشکیل شده است.

نکته حرفه ای: اگر خودتان درست می کنید ، ابتدا اسپرسو بریزید ، سپس آب داغ را اضافه کنید.

اسپرسو

یک قاشق اسپرسو را می توان به صورت انفرادی سرو کرد یا به عنوان پایه و اساس اکثر نوشیدنی های قهوه مانند لاته و ماکیاتو استفاده کرد.

کورتادو

کورتادو تعادل کامل اسپرسو و بخار شیرگرم است. این شیر برای کاهش اسیدیته اسپرسو استفاده می شود.

چشم قرمز

چشم قرمز می تواند هر صبح خسته کننده ای را پر از انرژی کند. یک فنجان کامل قهوه داغ با یک قاشق اسپرسو مخلوط شده ، این قهوه قطعاً ضربان قلب شما را بالا خواهد برد.

گالائو

این نوشیدنی گرم قهوه است که از پرتغال منشأ گرفته است ، ارتباط نزدیکی با لاته و کاپوچینو دارد و تنها تفاوت این است که حاوی حدود دو برابر شیر کف است ، اما در مقایسه با دو نوشیدنی دیگر نوشیدنی سبک تری است.

ماکیاتو

ماکیاتو یکی دیگر از نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو است که مقدار کمی کف روی آن قرار دارد. این نوشیدنی ما بین کاپوچینو و دوپپیو است.

موکا

برای همه شما دوستداران شکلات در آنجا ، عاشق موکا خواهید شد (یا شاید قبلاً هم عاشقش بودید). موکا نوشیدنی اسپرسوی شکلاتی با شیر و کف بخارپز است.

موکا

ریسترتو

Ristretto یک عکس اسپرسو است.در این نوشیدنی از آب گرم کمتری استفاده می شود که در مقایسه با طعم تلخ یک عکس سنتی اسپرسو یا دوپپی ، طعم شیرین تری ایجاد می کند.

تخت سفید

این نوشیدنی متولد Aussie در اصل یک کاپوچینو بدون کف یا شکلات است. این یک نوشیدنی اسپرسو با شیر بخارپز است.

افوغاتو

affogato بهانه ای است برای لذت بردن از یک قاشق بستنی در هر زمان از روز (و به نظر من هر زمان از سال). با یک قاشق بستنی و یک قاشق اسپرسو ، یا دو عدد. عطر ادکلن خوراکی فوق العاده ای است که روی یک قهوه ای سرو می شود.

ایرلندی

یک لیوان قهوه ایرلندی متشکل از قهوه سیاه ، ویسکی و شکر است که روی آن خامه زده می شود.

 انواع لیوان قهوه

دکتر کرابی