ظروف یکبار مصرف بیرون بر

ظروف یکبار مصرف بیرون بر یکی از پرکاربردترین تولیدات برای بسیاری از اماکن و رستوران ها است و به این وسیله، ارسال و حمل غذا به نقاط مختلف کاملا راحت و مرتب خواهد بود. امروزه استفاده از انواع ظروف یکبار مصرف در میان مردم و مشاغلی که با مواد غذایی در ارتباط هستند، گسترش چشمگیری داشته و علاوه بر سرعت و سهولت ارسال غذا توسط رستوران ها و کیترینگ ها، از دید مشتری نیز اماکنی که از این ظروف برای بسته بندی و ارسال غذا استفاده می کنند، دارای خدماتی بهتر هستند. از این رو در مطلب پیش رو به بررسی مشخصات و کاربردهای انواع ظروف یکبار مصرف بیرون بر خواهیم پرداخت.

انواع مختلف ظروف یکبار مصرف بیرون بر

تولیدات و ظروف یکبار مصرف، بسته به نوع کارایی و حتی طراحی آنها بسیار متنوع و گوناگون است به طوری که برای هر نوع نیاز و یا بودجه ای امکان یافتن ظروف مناسب وجود دارد. به همین منظور در این بخش به معرفی انواع مختلف این محصولات خواهیم پرداخت:

  • ظروف بیرون بر از جنس فوم

از جمله نمونه های بسیار شناخته شده و پرکاربرد ظروف یکبار مصرف بیرون بر می توان به ظروف فومی اشاره کرد که هم در میان عموم مردم و هم برای رستوران ها و مجموعه های بیرون بر غذا، بسیار کارآمد و مناسب می باشند. جنس ظرف ‌های فومی، مشتقی از پلی ‌استایرن است که موجب افزایش مقاومت آن در برابر حرارت و چربی غذا شده است.

علاوه بر کارایی مناسب، این نوع محصولات یکبار مصرف از قیمت مناسبی هم برخوردارند و برای خرید به تعداد زیاد کاملا به صرفه خواهند بود. ظروف فومی در دو نوع تک پرس و دو پرس طراحی شده اند که برای مراسمات مختلف و یا مراکز فروش و ارسال انواع مواد غذایی و خوراکی مناسب می باشند.

  • ظروف بیرون بر از جنس گیاهی

بهترین و باکیفیت ترین ظروف یکبار مصرف بیرون بر، ظروفی هستند که از مواد گیاهی و نشاسته ذرت تهیه شده اند. اهمیت استفاده از این نوع ظروف علاوه بر سلامتی، کمک به حفظ محیط زیست نیز می باشد از این رو، قیمت این نوع ظروف در مقایسه با ظروف فومی و پلاستیکی بیشتر است. اما در صورت استفاده از آنها برای نگهداری کوتاه مدت یا بلندمدت موادغذایی چرب و گرم، هیچ نگرانی و دغدغه ای بابت مواد شیمیایی و سرطان‌زا نخواهید داشت.

ظروف یکبار مصرف گیاهی نیز همانند سایر ظروف بیرون بر دارای درپوشی برای ارسال و جابجایی غذای گرم، سرد و خورشتی است که البته بنا به نظر و سلیقه مشتری، امکان تهیه و استفاده بدون درب آن نیز وجود دارد.

  • ظروف بیرون بر آلومینیومی

ظروف یکبار مصرف بیرون بر آلومینومی یکی دیگر از نمونه های باکیفیت و مرغوب است که برای ارسال و حمل غذا بسیار کارآمد و محبوب می باشد و اغلب فست فودها و رستوران ها، علاقمند به استفاده از این نوع ظروف می باشند. مقاومت بالای آن در مقابل گرما، چربی و وزن از جمله شاخص ترین ویژگی های این محصول بوده که موجب استفاده گسترده از آن شده است .

  • ظروف بیرون بر سلولزی یا کاغذی

نوع دیگری از ظرف‌های بیرون بر یکبار مصرف، سلولزی یا کاغذی هستند که همانند ظروف گیاهی، قابلیت برگشت پذیری به محیط زیست را دارند. این روزها اغلب رستوران ها و مجموعه های بیرون بر غذا، با طراحی اختصاصی و جذاب خود بر روی این ظروف، انواع مواد غذایی سرد و گرم و چرب را با اطمینان کامل از عدم واکنش دما و چربی غذا با جنس ظرف، به نقاط مختلف ارسال می کنند.

بهترین ویژگی های ظروف بیرون بر

  • رعایت استانداردهای بهداشتی برای ساخت آن، به طوری که در مجاورت مواد غذایی، واکنش نداشته باشند. عدم تغییر در ظاهر ظرف مستقیمأ به کیفیت آن مربوط می شود. لذا از محصولاتی که اطمینان کافی از کیفیت آن دارید، استفاده کنید.
  • در شرایط کنونی و با توجه به انتشار ویروس کرونا، استفاده از ظروف یکبار مصرف بیرون بر که امکان قرارگیری در مایکروویو را دارند، انتخاب بسیار خوبی است.
  • حفظ کیفیت ظرف و غذا در حین حمل و در طول مسیر بسیار مهم است و ظروفی که شکل آنها در اثر گرما و چربی غذا تغییر می کنند، اصلا مناسب و باکیفیت نیستند.
  • برخی از ظروف بیرون بر دارای قابلیت پلمپ شدن هستند که ضمن حفظ کیفیت غذا در هنگام جابه جایی، اطمینان مشتری را از باز نشدن درب غذا تا لحظه رسیدن، جلب می نماید.
دکتر کرابی
ارسال دیدگاه