فرآیند تولید لیوان کاغذی

تولید لیوان کاغذی – در سال 1908 یک پروفسور به نام Alvin Davison  تحقیقی درمورد اثرات مرگبار استفاده از لیوان های شیشه ای که به صورت مشترک بین دانش آموزان در مدارس استفاده می شد انجام داد که باعث انتقال بیماری ها بین افراد می شد و در مجله جهان من به چاپ رسید.

ایده استفاده از لیوان های یکبار مصرف یا کاغذی توسط یک شرکت امریکایی ارائه شد. این شرکت برای اولین بار از لیوان های یکبار مصرف کاغذی در یکی از قطارهای شرکت های راه آهن برای عموم استفاده کرد و بدین صورت کم کم استفاده از لیوان یکبار مصرف رواج پیدا کرد.

تولید لیوان های کاغذی دارای فرآیندی بسیار ساده می باشد که در زیر به آن اشاره می کنیم.

  • در ابتدا توسط دستگاه روکشدار کننده، ماده پلی اتیلن دار را به عنوان روکش، روی کاغذ قرار داده می دهند. اگر کاغذ را به صورت یک طرفه روکش کنند به آن سینگل و اگر به صورت دو طرفه روکش شود آن را دابل می گویند.
  • بعد از روکش کردن کاغذ، کاغذ روکشدار شده را در ابعاد سفارش داده شده برش می دهند.
  • در مرحله بعدی به وسیله دستگاه چاپ، طرح های مورد نظر را روی کاغذ چاپ می کنند.
  • از دستگاه برش برای برش صفحه کاغذ به کاغذ بدنه ظرف (استروک) استفاده می شود و کاغذ چاپ شده تبدیل به استروک می شود.
  • تولید ظروف به صورت اتوماتیک توسط دستگاه های تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی صورت می پذیرد و لازم نیست تمام مراحل را خودتان انجام دهید. وجود یک اپراتور برای هر دستگاه ضرورت دارد. وظیفه این اپراتورها قرار دادن کاغذ های استروک شده ظروف در محل ورودی دستگاه و رول کف در محل تعبیه شده می باشد و در نهایت اپراتور ظروف تولید شده را جمع آوری می کند.
  • در آخرین مرحله باید ظروف تولید شده در کارتن ها بسته بندی شود.

می توان برای تهیه و تأمین کاغذ مورد نیاز از وارد کنندگان، هم کاغذ را به صورت خام و هم به صورت استروک تهیه نمود. در صورت تهیه استروک، دیگر نیازی به برشکاری و یا چاپ طرح وجود ندارد و فقط کافی است استروک را دستگاه قرار دهید.

استروک چیست

استروک همان کاغذ دور  لیوان کاغذی است که بعد از برش خوردن به وسیله دستگاه خمی در آن ایجاد می شود و بعد روی آن دوخت انجام می شود و در نهایت به لیوان کاغذی تبدیل می شود.

مهم ترین قسمت تولید یک لیوان یکبار مصرف کاغذی، استروک آن می باشد. به دلیل طرح چاپ شده در ان که می تواند طرح های متنوع و دلخواه و رنگ های جذابی داشته باشد می تواند مشتریان زیادی را به خود جلب نماید.

کاغذ استروک دارای مواد پلی اتیلن می باشد که باعث می شود در برابر مایعات و مواد غذایی خاصیت ضد آبی داشته باشد.

استروک دارای دو مدل سینگل و دابل است. در مدل سینگل آن که استروک تک جداره هم نامیده میشود یک طرف آن از کاغذ پایه و طرف دیگر با ماده پلی اتیلن پوشیده شده است.

استروک دابل یا استروک دوجداره دو طرف آن با ماده پلی اتیلن پوشیده است.

برای ثبت سفارش خود با ملیوان تماس بگیرید.

دکتر کرابی
ارسال دیدگاه