با مواد اولیه لیوان کاغذی بیشتر آشنا شوید!

ظرف های یکبار مصرف به دلایل مختلفی چون راحتی و قیمت مناسب مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی ظرف یکبار مصرف، ظرفی است که از کاغذ یا مقوا و پلاستیک در اشکال مختلفی چون لیوان ، بشقاب و .. ساخته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم شما را با مواد اولیه لیوان کاغذی و ویژگی های آن آشنا کنیم، با ملیوان همراه باشید.

مواد اولیه لیوان کاغذی 

ظرف های یکبار مصرف از پلیمرهای مختلف چون پلی اتیلن ، پلی پروپیلن و پلی استایرن ساخته می شوند که هر یک از این مواد اولیه لیوان یکبار مصرف ویژگی و خصوصیات خاص خود را دارد. به طور کلی مواد اولیه ظرف های کاغذی را کاغذ روکش دار پلی اتیلن می باشد .

در کارخانه های کاغذ سازی بعد از تهیه رول کاغذ در وزن های متفاوت ( گرماژ )، از طریق دستگاه های coted  برای هر متر مربع از کاغذ حدود 18 گرم پلی اتیلن روی آن قرار می گیرد. پس از آن رول های کاغذ برای تولید ظروف یکبار مصرفی چون لیوان کاغذی دوجداره ، بشقاب کاغذی و لیوان کاغذی تک جداره استفاده می شود.

فرآیند تولید و تهیه مواد اولیه لیوان کاغذی در همه جا یکسان است و تنها از دستگاه و روش های متغیر استفاده می شود. در تولید ظروف یکبار مصرف دو مرحله اصلی وجود دارد. ابتدا مواد اولیه لیوان های یکبار مصرف و سایر ظرف های یکبار مصرف در دستگاه قرار می گیرد و با روش خاص به ظرف های مورد نظر تبدیل خواهند شد.

مواد اولیه لیوان کاغذی

تولید انواع ظرف های یکبار مصرف

تقریبا کل مواد اولیه لیوان کاغذی و سایر ظروف یکبار مصرف کاغذی از کشورهای چین، اندونزی، کره جنوبی و هندوستان وارد می شوند. از لحاظ کیفیت، کاغذهای چینی گزینه بهتری محسوب می شوند. کاغذهای رول مربوط به لیوان کاغذی و ظرف های یکبار مصرف پس از ورود برای چاپ طرح مورد نظر برش داده می شوند.

برش مواد اولیه لیوان کاغذی که همان رول های کاغذی هستند توسط دستگاه مخصوص دایکات انجام می شود. مواد اولیه کاغذی که چاپ و برش خورده اند را به اصطلاح استروک می نامند. بخش دیگری از مواد اولیه را رول نامیده که برای کف لیوان کاغذی کاربرد دارد.

رول ها در اندازه متفاوت تولیده می شوند که متناسب با هر لیوان ، رول با اندازه عرض مناسب استفاده می شود. قیمت مواد اولیه ظرف های یکبار مصرف کاغذی با توجه به کیفیت و شرایط حاکم در بازار خرید و فروش متفاوت است.

با توجه به این موضوع که مصرف ظرف و لیوان کاغذی یکبار مصرف به نسبت سال های قبل در مراسم و مجالس مهمانی بیشتر شده است، به همین دلیل در برخی از ماه های سال که برگزاری مراسم و مهمانی های مذهبی و تفریحی بیشتر است ، میزان مصرف این محصولات به مراتب افزایش پیدا می کند.

همان طور که می دانید مواد اولیه مصرفی برای تولید انواع ظرف یکبار مصرف کاغذی، کاغذ پلی اتیلن نام دارد که از کشورهای تولید کننده با برند و کیفیت های متفاوت وارد کشور می شوند. قیمت مواد اولیه ظرف های یکبار مصرف با توجه به قیمت دلار محاسبه می شود. هرگونه تغییر در قیمت دلار، نوسانات زیادی را در قیمت مواد اولیه ایجاد خواهد کرد.

چاپ تبلیغات روی لیوان های کاغذی

یکی از بهترین روش تبلیغات که امروزه اکثر کافی شاپ و رستوران های معروف و شرکت ها و کسب و کارها از آن استقبال کرده اند، چاپ تبلیغات بر روی لیوان های کاغذی یکبار مصرف است. لیوان های کاغذی ۲۰۰ سی سی یکی از پرمصرف ترین سایزهای لیوان یکبار مصرف در ایران است که طرفداران زیادی را دارد.

برای چاپ تبلیغات روی لیوان های کاغذی از پوشش پلی اتیلن استفاده می شود که این کار باعث آسیب کمتر به محیط زیست می شود زیرا این نوع از لیوان های کاغذی سریعا در محیط زیست بازیافت می شوند. از ویژگی های دیگر لیوان های کاغذی با پوشش پلی اتیلن تاثیرپذیری کمتر آن ها در تماس با مایعات گرم است.

همین مسئله باعث شده که از لیوان های کاغذی با پوشش پلی اتیلن بیشتر از سایر لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف که سرطان زا هستند، استفاده شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفارش ظروف یکبار مصرف و استفاده از خدمات چاپ تبلیغات بر روی لیوان های کاغذی با ما در تماس باشید. تماس با ملیوان 

دکتر کرابی
ارسال دیدگاه