دستگاه تولید لیوان کاغذی چگونه کار می کند؟

امروزه به دلیل فعالیت اکثر فعالان محیط زیست و جلوگیری از مصرف پلاستیک ،تولید لیوان کاغذی بیشتر بوده و سود بالایی را برای تولید کنندگان به همراه خواهد داشت .یکی از رایج ترین انواع لیوان های یکبار مصرف در ایران که پس از مصرف به راحتی در محیط زیست تجزیه می شود ، لیوان های کاغذی می باشند.با ملیوان همراه باشید تا مراحل کار با دستگاه تولید لیوان کاغذی را توضیح دهد.

دستگاه تولید لیوان کاغذی

تولید لیوان های کاغذی با توجه به نوع مواد اولیه قابل استفاده در دستگاه تولید لیوان کاغذی به دو نوع لیوان های یکبار مصرف دابل و سینگل تقسیم می شوند . لیوان های یکبار مصرف دابل برای نوشیدنی های گرم و سرد مناسب بوده اما در مورد لیوان های یکبار مصرف سینگل تنها برای نوشیدنی های گرم مناسب می باشد .

لیوان های کاغذی یکبار مصرف را براساس مصرف به دسته های مختلف تقسیم بندی می کنند که هر یک از آن ها برای انواع نوشیدنی های سرد ، گرم و لیوان بستنی و.. استفاده می شود . لیوان های کاغذی با توجه به ظرفیت آن تقسیم می شوند .

هر اونس در لیوان های کاغذی برابر است با 28 گرم و هر لیوان با ظرفیت یک اونس چیزی حدود 28 میلی لیتر ظرفیت خواهد داشت . به ظرف های یکبار مصرف با ظرفیت 3 الی 18 اونس را لیوان و به ظرف های یکبار مصرفی که ظرفیتی بین 20 الی 60 اونس داشته باشند ، کاسه گفته می شود که در دستگاه تولید لیوان کاغذی ساخته می شوند .

دستگاه تولید لیوان کاغذی

مصرف لیوان های کاغذی با توجه به میزان جمعیت و عدم شست شوی ظورف در کشور رو به افزایش است.قیمت مناسب آن یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف ظورف یکبار مصرف در ایران و سایر کشورهای جهان می باشد.

لیوان های کاغذی یکی از بهترین انواع ظروف یکبار مصرف محسوب می شود که علاوه بر تجزیه پذیری خوب در محیط زیست برای سلامتی انسان ها خطرناک نخواهد بود.برای اطلاع از قیمت و انتخاب انواع ظروف یکبار مصرف ملیوان می توانید با مراجعه به وبسایت مجموعه با مشاورین ما در ارتباط باشید و از راهنمایی های این افراد بهره مند شوید .

قیمت دستگاه تولید لیوان کاغذی

قیمت دستگاه تولید لیوان کاغذی متفاوت بوده و محصول کشورهای کره و چین می باشد، البته این دستگاه در ایران نیز تولید می شود .بیشتر کارخانه های تولید ظروف یکبار مصرف از ماشین های نیمه فرمینگ استفاده می کنند که قابلیت تولید ظرف های پلی استایرن دارند.

 در این میان تولیدکننده هایی هستند که از دستگاه تولید لیوان کاغذی با سیستم ترموفرمینگ استفاده می کنند.این نوع از دستگاه های تولید لیوان کاغذی از لحاظ اقتصادی نسبت به نیمه فرمینگ با صرفه تر خواهد بود.

مراحل کار با دستگاه تولید لیوان کاغذی

دستگاه تولید لیوان کاغذی همان دستگاه فرم دهی اتوماتیک و چند ایستگاه به حساب می آید که دارای مراحل مختلفی است که شامل :

  • تغذیه اتوماتیک استروک لیوان به مرحله دوخت بدنه
  • هدایت لیوان برای کف گذاری در آن
  • کف گذاری و پانچ رول کف لیوان
  • فرآیند تولید لیوان و کف گذاری در تنورهای دستگاه تولید لیوان کاغذی
  • فرآیند دوخت کامل کف لیوان و آماده کردن آن برای لبه لیوان کاغذی

مواد اولیه در تولید لیوان کاغذی تک جداره معمولا از کشورهایی چون چین و کره وارد می شوند و بعد از چاپ و برش مطابق با سفارش مشتریان تولید و عرضه می شوند .در سال های اخیر شرایط مختلفی فراهم شده است که مواد اولیه در تولید لیوان و ظرف های کاغذی انجام گرفته است و افراد فعال در این زمینه نگرانی برای تهیه مواد اولیه نخواهند داشت.

سود تولید لیوان کاغذی چه قدر است؟

سود تولید لیوان کاغذی با توجه به میزان تولید ظروف کاغذی و سعی و تلاش تولید کننده در این زمینه بستگی دارد .هر دستگاه تولید لیوان کاغذی می تواند روزانه 25 هزار لیوان را تولید نماید و سود تولید این میزان با توجه به هزینه های انجام شده صورت می گیرد .

شرکت ملیوان با استفاده از افراد باتجربه و حرفه ای در این زمینه و با هدف اصلی خود که کسب رضایت مشتریان می باشد توانسته است محصولاتی با کیفیت و با قیمت مناسب تولید نماید . با سال ها تجربه در این زمینه آمادگی خود را جهت عقد قرارداد با تمامی شرکت و ادارات در حوزه تامین ظروف یکبار مصرف کاغذی اعلام می کند .برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره های موجود در سایت در تماس باشید .

دکتر کرابی
ارسال دیدگاه