مزایا و مضرات قهوه

مزایا و مضرات قهوه – قرن هاست که مردم در سرتاسر کره زمین از نوشیدنی تحت عنوان قهوه استفاده میکنند. در ابتدا قهوه یکی از نوشیدنی های گران و سلطنتی در اروپای شمالی مورد استفاده دربار انگلستان قرار میگرفت و سپس با گذشت زمان این نوشیدنی به محبوبیت روز افزون خود افزود، تا جایی که جای خود را کافه ها و منازل حتی مردم عادی باز کرد و اکنون پس از گذشت دهه ها و صده ها هنوز هم در میان نوشیدنی های گرم پیشتاز و بدون رغیب به کار خود ادامه میدهد. اما امروزه بسیاری از افراد معتقدند که نوشیدن قهوه دارای مضرات زیادی هست و در سمت مقابل معتقد هستند که قهوه دارای مضایای بسیار است،

کافئین ، پرمصرف ترین ماده روانگردان در جهان ، شناخته شده ترین ماده سازنده قهوه است. درباره اثرات مفید آن بر روی بدن انسان کاملاً تحقیق شده است ، اما به طور کلی قهوه یک نوشیدنی پیچیده با هزار ماده مختلف است. برخی مطالعات استدلال می کنند که قهوه بدون کافئین و کافئین ممکن است اثرات سلامتی یکسانی داشته باشد و نشان می دهد که این کافئین نیست که بیشتر مزایای سلامتی قهوه را بر عهده دارد.

قهوه

تحقیقات در مورد مزایا و مضرات قهوه برای انسان تقریباً به پایان نرسیده است ، اما در اینجا لیستی از آنچه در حال حاضر می دانیم آورده شده است.

12 ویژگی مثبت قهوه

1. قهوه عملکرد بدنی شما را افزایش می دهد

حدود یک ساعت قبل از تمرین یک فنجان قهوه سیاه بنوشید و عملکرد شما 11-12٪ بهبود می یابد. کافئین سطح آدرنالین را در خون شما افزایش می دهد. آدرنالین هورمون “جنگ یا گریز” بدن شما است که به شما کمک می کند تا برای انجام فعالیت های بدنی آماده شوید.

ویژگی مثبت قهوه

2. قهوه به شما در کاهش وزن کمک میکند

یک لیوان قهوه حاوی منیزیم و پتاسیم است که به بدن انسان در ترشح انسولین کمک می کند ، سطح قند خون را تنظیم می کند و میل شما به غذاهای شیرین و میان وعده ها را کاهش می دهد.

3. قهوه به شما در چربی سوزی کمک می کند

کافئین به سلول های چربی کمک می کند تا چربی بدن را تجزیه کرده و از آن به عنوان سوخت برای بدن استفاده کنند.

4. قهوه به شما کمک می کند تمرکز کرده و هوشیار باشید

مصرف متوسط ​​کافئین ، 1-6 فنجان در روز ، به شما کمک می کند تمرکز کنید و هوشیاری ذهنی شما را بهبود می بخشد.

5. قهوه خطر مرگ را کاهش می دهد

مطالعات نشان داده است که خطر مرگ زودرس نوشیدنی قهوه 25٪ کمتر از کسانی است که قهوه نمی نوشند.

6. قهوه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

یک مطالعه نشان داده است که قهوه ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان را 20٪ و سرطان آندومتر در زنان را 25٪ کاهش دهد. افراد گروه آزمایشی روزانه چهار فنجان قهوه می نوشند. کافئین همچنین ممکن است از بروز سرطان سلول بازال ، رایج ترین نوع سرطان پوست جلوگیری کند.

7. قهوه خطر سکته را کاهش می دهد

مصرف منطقی قهوه (2-4 فنجان در روز) احتمال سکته مغزی را به شدت کاهش میدهد.

قهوه خطر سکته را کاهش می دهد

8- قهوه خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد

مطالعات نشان داده است که نوشیدن منظم قهوه 25٪ خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قهوه در بخشی از مغز تحت تأثیر پارکینسون فعالیت می کند.

9. قهوه از بدن شما محافظت می کند

قهوه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به عنوان جنگجویان کمی که در برابر رادیکال های آزاد در بدن شما می جنگند و محافظت می کنند ، عمل می کند.

10. قهوه ممکن است خطر دیابت نوع II را کاهش دهد

کافئین حساسیت به انسولین را کاهش داده و تحمل گلوکز را مختل می کند ، بنابراین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

دکتر کرابی