مقایسه لیوان کاغذی با لیوان پلاستیکی؛ قسمت اول

کدام لیوان برای محیط زیست مناسب تر است؟ لیوان کاغذی یا لیوان پلاستیکی

هردو نوع لیوان (لیوان های کاغذی و لیوان های پلاستیکی) مزایایی دارند.

عموما لیوان های کاغذی زیست سازگارترند از لیوان های پلاستیکی،زیرا در ساخت لیوان کاغذی از درخت بعنوان یک منبع تجدیدپذیر استفاده شده است.

در مقابل آن لیوان های پلاستیکی قرار دارند که از گاز طبیعی و نفت بعنوان منبع تجدیدناپذیر_ بعنوان یک منبع تجدیدناپذیر برای تهیه مواد اولیه آنها که همان پلاستیک است_ استفاده شده است.

بیشتر لیوان های کاغذی با پلی اتیلن پوشش داده شده است که از سوخت های فسیلی بدست آمده است که همین امر باعث کاهش مزیت لیوان کاغذی می شود.

عموما،روش تولید لیوان پلاستیکی منابع کمتری استفاده می کند و بنابراین از این نظر(مصرف منابع) زیست سازگارترند از لیوان های کاغذی.

لیوان کاغذی سریع تر و راحت تر از لیوان پلاستیکی برای بازیافت تجزیه می شود، وقتی بعد از مصرف این لیوان ها چه اتفاقاتی برای آنها می افتد را درنظر بگیریم لیوان کاغذی را انتخاب بهتری می کند برای ساخت لیوان یک بار مصرف.

عامل دیگری که باعث ترجیح لیوان کاغذی می شود سمیت است.لیوان های پلاستیکی مواد شیمیایی سمی مانند بنزن آزاد می کنند، مخصوصا وقتی تحت امواج ماکروویو قرار می گیرند.همچنین گاهی اوقات حیوانات آنها را با غذا اشتباه می گیرند و آنها را مصرف می کنند(که باعث مرگ آن ها می شود). لیوان های کاغذی_ شامل نوع پوشش پلی اتیلن دار آنها_ سمی نیستند حتی اگر تحت امواج ماکروویو قرار گیرند یا به اشتباه مصرف شوند.

بدلیل اینکه لیوان های کاغذی سریعتر تجزیه می شوند و سمی نیستند، بیشتر مردم آنها را انتخاب می کنند. وقتی فرآیند تولید درنظر گرفته شود،کاغذ ممکن است مزیت نهایی داشته باشد، اما تفاوت تاثیر زیست محیطی لیوان های کاغذی با لیوان های پلاستیکی زیاد نیست.

همچنین لیوان کاغذی قابلیت چاپ چهاررنگ را دارد که باعث جذابیت استفاده آنها در امور تبلیغاتی می شود.

“ملیوان دوستدار محیط زیست و تولید کننده محصولات سلولزی تبلیغاتی”

از دیگر محصولات تبلیغاتی ملیوان:

لیوان کاغذی تبلیغاتی تک جداره ملیوان، لیوان کاغذی تبلیغاتی دو جداره،لیوان کاغذی تبلیغاتی دمنوش دار،لیوان کاغذی تبلیغاتی دسته دار،لیوان کاغذی تبلیغاتی چای دار،لیوان کاغذی تبلیغاتی کافی دار،لیوان کاغذی تبلیغاتی شربت دار

دکتر کرابی
ارسال دیدگاه